The new TARIFF valid from 01.01.2017 back

The new TARIFF valid from 01.01.2017

Please be informed that as of 01.01.2017 “WUŻ” Port and Maritime Services Ltd sp. z o.o. introduces new Tariff:
1. Systematized records in Tariff (changed sections and paragraphs numbers, sorting them by provided services)
2. Removed discount for regular route vessels registered in the Port of Gdansk.
3. Removed discount for tramps, commencing from the 11th call reconciling a towage service at the Port of Gdansk in each calendar year.

tariff-01-01-2017

Flag raising ceremony on tug Herkules

On 17th November 2016 was held flag raising ceremony on tug Herkules.

http://www.portalmorski.pl/tv/filmy/podniesienie-bandery-na-herkulesie/

Herkules płynie do Gdańska

Najnowszy holownik „WUŻ” Port and Maritime Services już w drodze. Jednostka wypłynęła w niedzielę z Galati w Rumunii. Zbudowała ją stocznia Santierul Naval Damen Galati SA. Herkules będzie najmocniejszym holownikiem w Polsce.

– Herkulesa spodziewamy się w Gdańsku 5 listopada – mówi Dariusz Bączkowski z „WUŻ” Port and Maritime Services.

Herkules to holownik typu ASD 2913 (tylnopędnikowy). Ma 29,10 m długości, 13,23 m szerokości, 5,5 m zanurzenia oraz 5,35 m wysokości bocznej. Moc napędu głównego jednostki sięga 5050 kW (6772 KM), a jej uciąg na palu to ponad 80 T. Herkules to holownik nowej generacji – przy niewielkich rozmiarach dysponuje dużą mocą i silnym uciągiem.

Jednostka, mimo że powstała w rumuńskiej stoczni Santierul Naval Damen Galati SA., to formalnie jej głównym kontraktującym była holenderska Scheepswerf Damen – Gorinchem B.V. Stępkę pod budowę holownika położono 24 listopada 2015 roku, a jego wodowanie odbyło się w 21 lipca tego roku w Galati.

Herkules po wprowadzeniu do eksploatacji będzie najmocniejszym holownikem ze stacjonujących dotychczas w polskich portach.

 

Źródło: gospodarkamorska.pl

Our tugs introduced Platform „Safe Bristolia”

On 16th of January 2016 four of our tugs: Akul, Taurus, Tytan and Virtus introduced Service Platform „Safe Bristolia” into a Port of Gdańsk and Gdansk Ship Repair Yard „Remontowa” S.A.12485905_930624627014451_7416238123690640404_o12513980_930624640347783_6260505220734102094_o

Photos by Andy Pol

The new TARIFF valid from 1 January 2016

The new Schedule of rates are up in the following link.

 

In §6 changed hourly rates:

1. Wharfman, ordinary seaman 38 euros.

2. Deck officer, engineer officer 62 euros.

 

In §8 added a point 2:

WUZ Gdansk reserves the right to use bunker surcharge in the case of bunker price increase as a additional chargé to the standard tariff.

KOMUNIKAT / Nowa TARYFA od 01.01.2016 r.

Informujemy, że od dnia 01.01.2016 r. zmienia się TARYFA za usługi świadczone przez „WUŻ” Port and Maritime Services Ltd Sp. z o.o.

Marek Wengrzyn became a new Chairman of the Board

Marek Wengrzyn won the vote during Extraordinary General Assembly and became a new Chairman of the Board.

 

 

Drugie stanowisko w DCT / 08.04

Siedem firm i konsorcjów zainteresowanych jest budową drugiego terminalu dla największych kontenerowców

na świecie.

Drugie-stanowisko-w-DCT

Nowa Platforma Petrobalticu płynie do Gdańska

 

http://www.gospodarkamorska.tv/relacje-tv/holowanie-nowej-platformy-lotosu-do-portu-polnocnego-w-tej-pracy-nie-ma-miejsca-na-rutyne-l406.html

 

21 lutego 2014, autor: Robert Kiewlicz

 

W weekend na redę gdańskiego portu wpłynie statek przewożący nową platformę wiertniczą dla Lotos Petrobaltic. Jak dowiedział się portal Trojmiasto.pl platforma poprzednio nosiła nazwę GSF Monitor i należała do koncernu Transocean. Jest ona transportowana na specjalistycznym statku – ciężarowcu o nazwie “Target” należącym do spółki Dockwise. Statek spodziewany był na gdańskiej redzie w niedzielę ok. godziny 11. Został jednak zatrzymany w okolicach Danii. Jego przybycie do Gdańska opóźni się o kilka dni. Prawdopodobnie dotrze do Polski w wtorek lub środę.

Nowy nabytek Petrobalticu to platforma GSF Monitor zbudowana w 1989 w Singapurze.

 

żródło: rigspot.net

Nowy nabytek Petrobalticu to platforma GSF Monitor zbudowana w 1989 w Singapurze.

 
Największy na świecie ciężarowiec Dockwise Vanguard.

Największy na świecie ciężarowiec Dockwise Vanguard.

 

Prawdopodobnie w niedzielę odbędzie się też widowiskowa operacja wydokowania platformy na redzie portu Gdańsk. Obsłużą ją holowniki należące do WUŻ Port and Maritime Services. Następnie platforma przejdzie przegląd oraz zostanie poddana deratyzacji. Pod koniec marca 2014 roku rozpocznie ona wiercenia na obszarze koncesji bałtyckich, należących do Petrobalticu.

“Target” to jednostka do przewozu ładunków wielkogabarytowych, tzw. ciężarowiec wpływny (semi-submersible). Są to jednostki półzanurzalne z własnym napędem. Na pokłady zabierają ciężkie moduły platform wiertniczych, całe platformy półzanurzalne, samopodnośne, statki, czy fabryki pływające.

Nowo zakupiona jednostka to platforma typu jack-up (samopodnośna) i czwarta platforma spółki Lotos Petrobaltic. Wcześniej operowała u zachodnich wybrzeży Afryki. Została zbudowana w 1989 roku przez Far East Levingston w Singapurze. Platforma może pomieścić załogę składającą się z ok. 100 osób. 

 

Do Gdańska nowa platforma Petrobalticu przypłynie na pokładzie statku mv "Target" do przewozu ładunków wielkogabarytowych. Pod koniec marca rozpocznie ona wiercenia na obszarze koncesji bałtyckich.</p><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><p>.

źródło: www.dockwise.com

 

Do Gdańska nowa platforma Petrobalticu przypłynie na pokładzie statku mv “Target” do przewozu ładunków wielkogabarytowych. Pod koniec marca rozpocznie ona wiercenia na obszarze koncesji bałtyckich. 

Teraz platforma będzie pracowała pod polską flagą z polską załogą i będzie nosić nazwę “Lotos Petrobaltic”. Może ona prowadzić wiercenia na wodach o głębokości do 350 ft. (105 m). Przeprowadzone przed zakupem analizy wykazały, że istnieje możliwość przedłużenia nóg platformy o 50 stóp, co pozwoli jej na pracę na wodach nawet o głębokościach do 120 metrów.

Plan prac nowej platformy obejmuje wiercenie kilkunastu otworów oraz liczne prace związane z rekonstrukcją otworów już istniejących. Jeśli wiercenia poszukiwawcze potwierdzą występowanie kolejnych złóż, ich zagospodarowanie będzie wymagać kolejnych wierceń – otworów eksploatacyjnych i zatłaczających – oraz budowy centrów produkcyjnych. Z kolei realizacja tych zadań będzie wymagała zakupu kolejnych platform w przyszłości.

Koncesje Lotos Petrobaltic na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż kopalin obejmują siedem obszarów o łącznej powierzchni ponad 7,1 tys. km kw., leżących we wschodniej części obszaru morskiego Polski. Petrobaltic ma też koncesje na wydobywanie kopalin ze złóż B3, B4, B6 i B8. Aktualnie eksploatowane jest złoże ropy naftowej B3, a na złożu B8 prowadzone są przygotowania do eksploatacji. Zgodnie ze strategią, do 2015 roku Lotos planuje pozyskiwać z własnych złóż 1,2 mln ton ropy rocznie. 

 
 autor
 

Czytaj więcej na:
http://biznes.trojmiasto.pl/Nowa-platforma-Petrobalticu-plynie-do-Gdanska-n77182.html#tri

Seagoing and coastal towage

Harbour towage / seagoing and coastal
towage / ice-breaking

Seagoing and coastal towage

Harbour towage / seagoing and coastal
towage / ice-breaking

Harbour towage

Harbour towage/ seagoing and coastal towage
mooring and unmooring / cargo handling